onsdag 12. desember 2012

Fødsel historien kort fortalt!!

 Da har lille kevin endelig kommet til verden!
Det hele startet Mandag 3.Desember da jeg ble lagt inn på obsposten for gravide for di skulle sette meg i gang. Jeg fikk da et ballongkateter som jeg skulle ha i 12 timer, Det hadde ingen virkning på meg så di ga med da en modnings pille i stede Tirsdag på dagen og fikk enda en ny på kvelden men fortsatt ingen virkning.På onsdagen fikk jeg dobbel dose pille som heller ikke hjalp så jeg begynte å bli veldig sliten og lei av at ikke noe skjedde.. På kvelden onsdagen fikk jeg enda en dobbel dose som vi håpet at det skulle skje noe i løpet av natten men fortsatt ikke noe tegn på moden :( Etter frokosten på torsdag 06.12 satt jeg med sparketest og ventet på at legen skulle vurdere meg, enten fikk jeg dobbel dose til eller så skulle han ta vannet. Jeg hadde ingen forhåpninger å regnet med di ville fortsette med pillene så jeg fikk et skikkelig sjokk da han ville ta vannet der og da. HJELP! tenkte jeg bare no skjer det virkelig.. Vannet ble tatt og jeg fikk beskjed om at jeg da allerede hadde 2 cm så var bare å pakke tingene på rommet så jeg fikk kommet meg inn på føden..

Jeg ringte no til mannen og fortalte hva som var gjort, han fikk kjørt Henriette i barnehagen og stelt seg før han kom opp til meg.. Riene startet med en gang jeg kom inn på føden og di var vonde..
Når Jarle kom fikk jeg epidural sånn at di slapp å stikke meg under di verste riene, men jeg ville vente lengst mulig før di satte den i gang. Tror jeg holdt ut i to timer bare hehe.
Jeg ble satt på drypp og riene ble bare vondere og vondere, men alt gikk så tregt for etter 12 timer med rier hadde jeg ikke mer en 5-6 cm åpning. Legene kom inn og sa det ble keisersnitt siden hode på Kevin satt skeivt i bekkenet og pga det ikke gikk fortere. Jeg skalv og var dårlig med feber osv..
Men kl 21.51 kom verdens herligste "lille" gutt til verden, han var 4650gr og 54 lang :)

Meg og Kevin 

 Stolte storesøsteren og lillebror :)
 
Pappa kos på sofaen :)
 
Lørdagen reiste meg og lillegutt hjem, da var jeg så lei av å ligge på sykehuset og følte meg klar til å reise selv om det bare var 1,5 dag etter keisersnittet.. Vi kosete oss masse hjemme og på søndagen måtte vi tilbake på barsel for å veie han og på mandagen måtte vi oxo tilbake for å ta ultralyd av hoftene hans.. Må tilbake da han er 6 uker for ny ultralyd siden den ene hoften hans var litt spiss.
 



1 kommentar:

  1. Herregud da :D Så nydelig !!! Gratulerer så utrulig mye :D Fantastisk skjønn :D:D

    SvarSlett